FORENINGSPORTAL Foreninger i Sør-Varanger

Naturvernforbundet i Sør-Varanger

Vi har fokus på lokale miljøtiltak. naturglede, resirkulering og mindre forbruk. Vern av sårbar og enestående natur. Gruveutslipp i Bøkfjorden og marint søppel. Samt et engasjement mot grenseoverskridende forurensing og atomtrussel.

Satsingsfelter for lokallaget:

Vi foreslår å videreføre tidligere hovedlinjer og strategi i tråd med våre små og store utfordringer:

• Bidra til et sterkere miljøengasjement hos barn, ungdom, voksne og de styrende organer
  • Ta tak i lokale utfordringer for miljø og natur i Sør-Varanger
  • Jobbe for å gi folk flest, mulighet til selv å bidra med konkrete miljøtiltak i eget liv
  • Følge med på og uttale oss om, trusler mot natur og livsgrunnlag uavhengig av nasjonale grenser
  • Arbeide for at strandsonen blir allment tilgjengelig og at et landskapsvernområde blir etablert fra utløpet av Jarfjorden og østover mot Grense Jakobselv.

94407777 / 94407777

trogaa@gmail.com